DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Періодичні видання >
Наукові горизонти >
2020, т. 23, № 09 >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/10700

Название: Оцінка конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering)
Другие названия: Assessment of the competitiveness of catering companies
Оценка конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering)
Авторы: Кирніс, Н. І.
Kyrnis, N.
Кырнис, Н. И.
Ключевые слова: інтегральний метод
integrated method
интегральный метод
ефективність діяльності
efficiency
эффективность деятельности
методичні підходи
methodological approaches
методические подходы
інтегральний індикатор
integrated indicator
интегральный индикатор
секторний індекс
sector index
секторный индекс
якість продукції
product quality
качество продукции
якість обслуговування
quality of service
качество обслуживания
Дата публикации: 2020
Издатель: Поліський національний університет
Библиографическое описание: Кирніс Н. І. Оцінка конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) / Н. І. Кирніс // Наукові горизонти. – 2020. – Т. 23, № 9. – С. 77–85.
Аннотация: Модернізація української економіки під впливом глобальних постіндустріальних тенденцій актуалізує пріоритетність розвитку наукоємних, високотехнологічних, інноваційних видів діяльності, що створює передумови для посилення конкурентних позицій на національному та глобальному ринках. В умовах сьогодення питання оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) є актуальним, адже висока конкурентоспроможність підприємства є головною умовою його діяльності та розвитку. Метою дослідження є оцінка конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) на ринку кейтерингових послуг України. У статті запропоновано методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering), що передбачають безперервність моніторингу, визначення їх параметрів, показників і критеріїв, вибір оптимальних методів оцінки. У процесі дослідження застосовано методи: соціологічного опитування, простого ранжування, інтегральної оцінки та факторний метод, а також системного підходу. Встановлено, що методичні підходи до оцінки конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering) передбачають обґрунтування і розробку системи соціально-економічних індикаторів і критеріїв (якість продукції, якість обслуговування, якісно-організаційний склад персоналу, ефективність діяльності, ефективність управління персоналом, ціна) та включають комплекс показників, що дозволяють сформувати інтегральний показник конкурентоспроможності, який дає змогу враховувати об’єктивні відмінності у динаміці підприємств, умовах використання наявних ресурсів у процесі прогнозування та розвитку їх діяльності. Проведено комплексне діагностування на основі інтегрального індикатора конкурентоспроможності ресторанів за спеціальними замовленнями (catering), у ході якого було визначено, що його рівень має суттєву диференціацію згідно з показниками досліджуваних підприємств, які зумовлені як зовнішніми, так і внутрішніми чинниками, що уможливлює розробку стратегічних пріоритетів і конкретних заходів щодо формування іміджу підприємства та підвищення його конкурентоспроможності.
Modernization of the Ukrainian economy under the influence of global post-industrial trends mainstreams the priority of development of science-intensive, high-tech, innovative activities. Modernization creates the preconditions for strengthening competitive positions in the national and global markets. In modern conditions, the issue of assessing the competitiveness of catering companies is relevant. High competitiveness of the enterprise is the main condition of its activity and development. The purpose of the study is to assess the competitiveness of catering companies in the market of catering services in Ukraine. The study proposes methodological approaches to assessing the competitiveness of catering companies. Methodological approaches include continuity of monitoring, determination of parameters, indicators and criteria, selection of optimal evaluation methods. In the process of research the following methods were used: sociological survey, simple ranking, integrated assessment and factor method, system approach method. It was established that methodical approaches to assessing the competitiveness of catering companies include justification and development of a system of socio-economic indicators and criteria (product quality, quality of service, quality and organizational staff, efficiency, efficiency of personnel management, price). Methodological approaches include a set of indicators that form an integrated indicator of competitiveness. This indicator allows to consider objective differences in the dynamics of enterprises, the conditions of use of available resources in the process of forecasting and development of enterprises. A comprehensive diagnosis was carried out based on an integrated indicator of the competitiveness of restaurants on special orders (catering), during which it was determined that its level has a significant differentiation according to the indicators of the studied enterprises, which are due to both external and internal factors, which allows the development of strategic priorities and specific measures to develop the image of the enterprise and increase its competitiveness.
Модернизация украинской экономики под влиянием глобальных постиндустриальных тенденций актуализирует приоритетность развития наукоемких, высокотехнологических, инновационных видов деятельности, что создает предпосылки для усиления конкурентных позиций на национальном и глобальном рынках. В современных условиях вопросы оценки конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering) является актуальным, ведь высокая конкурентоспособность предприятия является главным условием его деятельности и развития. Целью исследования является оценка конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering) на рынке кейтеринговых услуг Украины. В статье предложены методические подходы к оценке конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering), предусматривающих непрерывность мониторинга, определения их параметров, показателей и критериев, выбор оптимальных методов оценки. В процессе исследования применены методы: социологического опроса, простого ранжирования, интегральной оценки и факторный метод, а также системного подхода. Установлено, что методические подходы к оценке конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering) предусматривают обоснование и разработку системы социально-экономических индикаторов и критериев (качество продукции, качество обслуживания, качественно-организационный состав персонала, эффективность деятельности, эффективность управления персоналом, цена) и включают комплекс показателей, позволяющих сформировать интегральный показатель конкурентоспособности, который позволяет учитывать объективные различия в динамике предприятий, условиях использования имеющихся ресурсов в процессе прогнозирования и развития их деятельности. Проведено комплексное диагностирование на основе интегрального индикатора конкурентоспособности ресторанов по специальным заказам (catering), в ходе которого было установлено, что его уровень имеет существенную дифференциацию по показаниям исследуемых предприятий, обусловленные как внешними, так и внутренними факторами, что делает разработку стратегических приоритетов и конкретных мероприятий по формированию имиджа предприятия и повышения его конкурентоспособности.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/10700
ISSN: 2663-2144
Располагается в коллекциях:2020, т. 23, № 09

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
SH_2020_23_9_77-85.pdf533,85 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет