DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Матеріали конференцій >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/12792

Название: Особливості розвитку фізичних якостей у студентів з низьким рівнем фізичної підготовленості
Другие названия: Особенности развития физических качеств у студентов с низким уровнем физической подготовленности
Peculiarities of physical quality development in students with low level of physical preparation
Авторы: Опанасюк, Ф. Г.
Opanasyuk, F.
Єловець, О. І.
Еловец, А. И.
Elovets, О.
Ключевые слова: фізичне виховання
физическое воспитание
physical education
навчально-виховний процес
учебный процесс
educational process
фізична підготовка
физическая подготовка
physical training
фізична підготовленість
физическая подготовленность
physical fitness
студенти
студенты
students
Дата публикации: 2020
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Опанасюк Ф. Г. Особливості розвитку фізичних якостей у студентів з низьким рівнем фізичної підготовленості / Ф. Г. Опанасюк, О. І. Єловець // Наук. часопис. Сер. 15. Наук.-пед. пробл. фіз. культури (фізична культура і спорт) / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. ‒ 2020. ‒ Вип. 3К (123): Сучасні проблеми та перспективи розвитку фізичного виховання, здоров’я і професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту : матеріали XІ Міжнар. наук.-практ. конф. ‒ С. 300‒303.
Аннотация: В статті представлено обґрунтування методики фізичної підготовки студентів вищих освітніх закладів з низьким рівнем фізичної підготовленості та поганим станом здоров'я. Мета статті полягає у розкритті та обґрунтуванні ефективності методики підготовки студентів до складання тестів з фізичного виховання. Позитивні оцінки студенти отримують тільки після спеціальних тренувань.
В статье представлены обоснования методики физической подготовки студентов высших учебных заведений с низким уровнем физической подготовленности и плохим состоянием здоровья. Цель статьи заключается в раскрытии и обосновании эффективности методики подготовки студентов к сдаче тестов по физическому воспитанию. Положительные оценки студенты получают только после специальных тренировок.
The article present the substantiation of the method of physical training of students of higher education institutions with low level of physical fitness and poor health. The purpose of the article is to discover and substantiate the effectiveness of the method of preparing students for the tests for physical education. The current system of physical education in higher educational establishments of Ukraine is not able to completely overcome the deficiency of physical activity of students, to ensure the e ffective recovery, preservation and strengthening of health status of students with low level of physical fitness. Ensuring optimal movement activity of student youth is one of the priority factors of a healthy lifestyle and means of health improvement. When performing physical education tests, students with low physical fitness should pay attention to the process of achieving these results, the individual development of the student's personality. To increase the level of fitness of students with low health, it is necessary to: 1) activate the outlook, motives, interests and attitudes of students to exercise; 2) equip students with the means of overcoming their own health; 3) to substantiate and apply in the process of life the means, forms, methods and principles of physical improvement; 4) to provide students with logistical equipment for conducting independent classes.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12792
ISSN: 2311-2220
Располагается в коллекциях:Матеріали конференцій

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
NPU_2020_3K_123_300-303.pdf5,86 MBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет