DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Інформаційних технологій, обліку та фінансів >
Кафедра комп'ютерних технологій і моделювання систем >
Матеріали конференцій >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12860

Название: Modelling the complex of automation of company marketing activity in online communities
Другие названия: Моделювання комплексу автоматизації маркетингової діяльності компанії в інтернет-спільнотах
Авторы: Peleshchyshyn, O.
Пелещишин, О. П.
Molodetska, K.
Молодецька, К. В.
Solianyk, A.
Соляник, А. А.
Kravets, R.
Кравець, Р. Б.
Ключевые слова: online marketing
інтернет-маркетинг
online community
інтернет-спільнота
information threat
інформаційна загроза
marketing
маркетинг
information model
інформаційна модель
Issue Date: 2019
Издатель: Національний університет «Львівська Політехніка»
Библиографическое описание: Modelling the complex of automation of company marketing activity in online communities / O. Peleshchyshyn, K. Molodetska, A. Solianyk, R. Kravets // International Workshop on Conflict Management in Global Information Networks CMiGIN 2019 : [proceedings], 29 november, 2019. – Lviv, 2019. – P. 301–310.
Аннотация: This paper deals with actual problem of investigation the usage of online communities in the company marketing activities. Based on a formal description of characteristics, data on online communities and discussions and their analysis results, an information model of a community for online marketing has been built, which serves as the basis for a database structure for accounting of information flows in online communities. The task of determination of indicators of relevance and importance of online communities marketing was proposed. The use of tproposed indicators in solving community selection tasks for representatives’ participation of the company was considered. The usage of the database provisioning in the process of creating, verifying and distributing marketing messages in online communities was suggested. By formalizing and computerizing the online communication process proposed methods in this work helps defined threats in discussions and violations of online rules and traditions.
У цій статті розглядається актуальна проблема дослідження використання Інтернет-спільнот у маркетинговій діяльності компанії. На основі офіційного опису характеристик, даних про інтернет-спільноти та обговорень результатів їх аналізу була побудована інформаційна модель спільноти для онлайн-маркетингу, яка служить основою для структури бази даних обліку інформаційних потоків в Інтернет-спільнотах. Було розглянуто використання запропонованих показників у вирішенні завдань відбору громад для участі представників компанії. Запропоновано використання надання бази даних у процесі створення, перевірки та розповсюдження маркетингових повідомлень в Інтернет-спільнотах. Формалізуючи та комп’ютеризуючи процес спілкування в Інтернеті, запропоновані методи в цій роботі допомагають визначити загрози в дискусіях та порушення правил, традицій в Інтернеті.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/12860
ISSN: 1613-0073
Appears in Collections:Матеріали конференцій

Files in This Item:

File Description SizeFormat
CMiGIN_2019_2588_301-310.pdf777,66 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2021 Polissia University