DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Періодичні видання >
Вісник ЖНАЕУ >
Архів >
2014, № 1-2 (43), т. 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/2735

Название: Methodological approaches to the pricing in the raw milk market
Другие названия: Методичні підходи до ціноутворення на ринку сирого молока
Авторы: Cherkasov, А.
Черкасов, А. А.
Ключевые слова: prices
ціни
pricing mechanism
механізм ціноутворення
methods of pricing
методи ціноутворення
milk market
ринок молока
Issue Date: 2014
Издатель: Житомирський національний агроекологічний університет
Библиографическое описание: Cherkasov А. Methodological approaches to the pricing in the raw milk market / А. Cherkasov // Вісник ЖНАЕУ. – 2014. – № 1/2 (43), т. 2. – С. 32–39.
Аннотация: This article provides methodological approaches to the pricing mechanism in the market of raw milk. It also provides the structure of the market and participants’ role In pricing. The author proposes his own interpretation of the notion "market of raw milk". In terms of the theory of competition it is proved that the market of milk is considered to be a market of monopolistic competition with a characteristic proximity to monopsony. The article determines a role of pricing mechanism as one of the most important type of inter-sectoral interaction between subjects of the market and specifies methodical approaches to pricing process implementation. The technology of formation of raw milk price consisting of seven successive stages are developed and presented schematically herein. The article also provides the way of profit distribution among the members of the market by determining the rate of profit and expenses for each participant.
Описание: Визначено методичні підходи до механізму ціноутворення на ринку сирого молока. Встановлено структуру ринку, роль його учасників у процесі ціноутворення. Запропоновано авторське твердження поняття «ринок сирого молока». З точки зору теорії конкуренції обґрунтовано, що ринок молока належить до типу ринків із монополістичною конкуренцією, характерною наближеністю до монопсонії. Визначено роль механізму ціноутворення як одного з найважливіших видів міжгалузевої взаємодії між суб`єктами ринку, уточнено методичні підходи для реалізації процесу ціноутворення. Розроблено та схематично представлено технологію формування ціни на сире молоко, яка складається із семи послідовних етапів. Встановлено спосіб розподілу доходів серед суб'єктів ринку шляхом визначення норми прибутку і витрат для кожного учасника.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/2735
Appears in Collections:2014, № 1-2 (43), т. 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
VZNAU_2014_1-2_2_32-39.pdf527,87 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2021 Polissia University