DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Періодичні видання >
Вісник ЖНАЕУ >
Архів >
2013, № 1-2 (37), т. 2 >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/2783

Название: Грейдинг як сучасна технологія системи мотивації
Другие названия: Grading as modern technology of motivation system
Авторы: Ткач, О. А.
Tkach, O.
Ключевые слова: система мотивації
motivation system
ранжування
ranking
посадовий оклад
salary
доцільність грейдування
the feasibility of grading
Issue Date: 2013
Издатель: Житомирський національний агроекологічний університет
Библиографическое описание: Ткач О. А. Грейдинг як сучасна технологія системи мотивації / О. А. Ткач // Вісник ЖНАЕУ. – 2013. – № 1/2 (37), т. 2. – С. 235–241.
Аннотация: Розглянуто основні поняття та особливості використання грейдингу. Узагальнено визначення термінів «грейд» та грейдування». Визначено два підходи до його впровадження. Висвітлено, які складові елементи повинні включати обидва підходи до грейдингу. Зосереджено увагу на доцільності застосування грейдів залежно від розміру підприємства. Проаналізовано, які додаткові переваги отримає підприємство від застосування системи грейдів. Сформульовано рекомендаціїї щодо первинного грейдування на підприємстві. Зазначено мету впровадження системи грейдів.
Описание: The paper considers the basic concepts and features of the use of grading. The author generalized definition of the terms «grade» and «grading». Two approaches to its implementation and their consistent elements were defined. Attention is concentrated on the use of appropriate grade depending on size of company. The author analysed additional benefits for the companies applying grade system. Recommendations for primary grading in the enterprise were given. The purpose of implementation of the grade was specified.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/2783
Appears in Collections:2013, № 1-2 (37), т. 2

Files in This Item:

File Description SizeFormat
VZNAU_2013_1-2_2_235-241.pdf369,78 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU