DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Економіки та менеджменту >
Кафедра маркетингу >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8620

Название: Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas
Другие названия: Маркетинг як філософія підприємництва та складова інклюзивного розвитку сільських територій
Маркетинг как философия предпринимательства и компонент инклюзивного развития сельских територий
Авторы: Tarasovych, L.
Тарасович, Л. В.
Ключевые слова: marketing
маркетинг
entrepreneurship
підприємництво
предпринимательство
rural areas
сільські території
сельские территории
rural economy
сільська економіка
сельская экономика
inclusive development
інклюзивний розвиток
инклюзивное развитие
Issue Date: 2017
Издатель: International academy of social-economic sciences
Библиографическое описание: Tarasovych L. Marketing as an enterpreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas / L. Tarasovych // PROGRESS. – 2017. – № 7–8. – P. 47–50.
Аннотация: The article is devoted to investigating the theoretical foundations of marketing as an entrepreneurship philosophy and a component of inclusive development of rural areas. It is substantiated that marketing is a modern management tool aimed at maintaining and improving the efficiency of using human and natural-resources potential of rural areas. The place of marketing and its key tasks in forming modern model of inclusive development of rural areas are defined.
Стаття присвячена дослідженню теоретичних основ маркетингу як філософії підприємництва та складової інклюзивного розвитку сільських територій. Обґрунтовано, що маркетинг є сучасним управлінським інструментом, спрямованим на збереження та підвищення ефективності використання людського та природно-ресурсного потенціалу села. Визначено місце маркетингу та його ключові задачі у формуванні сучасної моделі інклюзивного розвитку сільських територій.
Статья посвящена исследованию теоретических основ маркетинга как философии предпринимательства и составляющей инклюзивного развития сельских территорий. Обосновано, что маркетинг является современным управленческим инструментом, направленным на сохранение и повышение эффективности использования человеческого и природно-ресурсного потенциала села. Определено место маркетинга и его ключевые задачи в формировании современной модели инклюзивного развития сельских территорий.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8620
ISSN: 1512-0422
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
PROGRESS_2017_7-8_47-50.pdf138,45 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU