DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9193

Название: Технологія розвитку силових якостей студентів-чоловіків у навчально-виховному процесі з фізичного виховання
Другие названия: Технология развития силовых качеств студентов-мужчин в учебно-воспитательном процессе по физическому воспитанию
Technology of the power qualities development of men-students in the educational process of physical education
Авторы: Грибан, Г. П.
Gryban, G.
Ткаченко, П. П.
Tkachenko, P.
Пантус, О. О.
Пантус, Е. А.
Pantus, O.
Ободзінська, О. В.
Ободзинская, О. В.
Obodzinska, O.
Ключевые слова: інноваційні технології навчання
инновационные технологии обучения
innovative technologies of education
фізичне виховання
физическое воспитание
physical education
навчально-виховний процес
учебно-воспитательный процесс
educational process
гирьовий спорт
гиревой спорт
kettlebell lifting
гирі
гири
weights
силові якості
силовые качества
power qualities
студенти
студенты
students
Issue Date: 2018
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Технологія розвитку силових якостей студентів-чоловіків у навчально-виховному процесі з фізичного виховання / Г. П. Грибан, П. П. Ткаченко, О. О. Пантус, О. В. Ободзінська // Наук. часопис. Сер. 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – 2018. – Вип. 7 (101). – С. 23–26.
Аннотация: В статті показано, що удосконалення навчально-виховного процесу з фізичного виховання студентів потребує наукового обґрунтування найбільш ефективних методичних підходів і технологій організації та проведення навчальних та фізкультурно-оздоровчих занять. Доведено, що внаслідок систематичних занять із гирями поступово збільшується об’єм серцевого м’яза, розширюється мережа судин, відбуваються суттєві якісні зміни в організмі. Мета статті полягає в обґрунтуванні методики управління розвитком силових якостей студентів вищих освітніх закладів засобами гирьового спорту. Зміст навчальних занять вправами з гирями здійснюється шляхом відбору засобів, методів і форм використання фізичних вправ через діяльність викладача і студента, що становить собою модель управління розвитком силових якостей студентів.
В статье показано, что совершенствование учебно-воспитательного процесса по физическому воспитанию студентов требует научного обоснования наиболее эффективных методических подходов и технологий организации и проведения учебных и физкультурно-оздоровительных занятий. Доказано, что в результате систематических занятий с гирями постепенно увеличивается объем сердечной мышцы, расширяется сеть сосудов, происходят существенные качественные изменения в организме. Цель статьи заключается в обосновании методики управления развитием силовых качеств студентов высших учебных заведений средствами гиревого спорта. Содержание учебных занятий упражнениями с гирями осуществляется путем отбора средств, методов и форм использования физических упражнений путем совместной деятельности преподавателя и студента, что представляет собой модель управления развитием силовых качеств студентов.
The article reveals that the improvement of the educational process of students’ physical education needs scientific grounds of the most efficient methodological approaches and technologies of organization and realization of the educational, health and fitness classes. The systematic classes with weights are proved to increase the myocardial volume, expand the vasculature and perform significant qualitative changes in organism gradually. The purpose of the article is to ground the methodology of managing the power qualities development of students of higher educational establishment by means of kettlebell lifting. The content of classes which includesthe exercises with weights is conducted by the selection of means, methods and forms of physical exercises usage due to the activity of the instructor and the student, which forms the model of managing the power qualities development of students. The changing of the organizationalcontent component of the pedagogical process connected with exercises with weights realization in educational process needs the development of the new methodological base, which must consider the specificity of current developments in educational process. The designing of classes which includes the exercises with weights provides universality and detalization of the pedagogical process, learning of the general and detail questions of kettlebell lifting functioning without reference to certain technology of education. Furthermore, the current programme of physical education which includes the exercises with weights must involve these divisions: theoretical, practical, professional-applied physical training and self-study. The means of physical training of kettlebell lifters are exercises of general preparation, subsidiary exercises, ones of special preparation and competitive ones. The exercises with weights are one of the effective means of development of not only power qualities and motor skills, but also abilities to adapt to complicated conditions of future professional activities. The usage of kettlebell lifting means during the educational process of physical education improve functional state, health, physical preparation, development and working efficiency of students significantly and also form positive motivation to regular physical trainings.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9193
ISSN: 2311-2220
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Nchnpu_2018_7_23-26.pdf5,97 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU