DSpace Регистрация
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: http://ir.polissiauniver.edu.ua/handle/123456789/9663

Название: Оцінка якості знань у студентів після застосування методики розвитку силових якостей засобами гирьового спорту
Другие названия: Оценка знаний студентов после внедрения методики развития силовых качеств средствами гиревого спорта
Assessment of the quality of knowledge among students after application of the method of development of strength qualities by means of weight sports
Авторы: Грибан, Г. П.
Gryban, G.
Ткаченко, П. П.
Tkachenko, P.
Ключевые слова: фізичне виховання
физическое воспитание
physical education
навчально-виховний процес
учебно-воспитательный процесс
educational process
гирьовий спорт
гиревой спорт
kettlebell lifting
гирі
гири
weights
силові якості
силовые качества
power qualities
студенти
студенты
students
Дата публикации: 2019
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Грибан Г. П. Оцінка якості знань у студентів після застосування методики розвитку силових якостей засобами гирьового спорту / Г. П. Грибан, П. П. Ткаченко // Наук. часопис Нац. пед. ун-ту ім. М. П. Драгоманова. Сер. 15. Наук.-пед. пробл. фіз. культури (фізична культура і спорт). – 2019. – Вип. 3 К (110). – С. 165–168.
Аннотация: В статті представлено наукове обґрунтування впровадження методики розвитку силових якостей засобами гирьового спорту у навчально-виховний процес з фізичного виховання студентів. Доведено, що представлена методика сприяє позитивному засвоєнню теоретичного матеріалу, активізує інтерес студентів не тільки до вдосконалення у гирьовому спорті, а й у різних аспектах фізичної культури та здорового способу життя. Мета статті полягає у розкритті та обґрунтуванні ефективності застосування методики розвитку силових якостей у студентів під час навчально-виховного процесу з фізичного виховання. З’ясовано, що традиційна система фізичного виховання студентів не сприяє ефективному оволодінню теоретичними знаннями у галузі фізичної культури та спорту.
В статье представлено научное обоснование внедрения методики развития силовых качеств средствами гиревого спорта в учебно-воспитательный процесс по физическому воспитанию студентов. Доказано, что представленная методика способствует позитивному усвоению теоретического материала, активизирует интерес студентов не только к совершенствованию в гиревом спорте, но и в разных аспектах физической культуры и здорового образа жизни, Цель статьи заключается в раскрытии и обосновании эффективности применения методики развития силовых качеств у студентов во время учебно-воспитательного процесса по физическому воспитанию. Выяснено, что традиционная система физического воспитания студентов не способствует эффективному овладению теоретическим и знаний в области физической культуры и спорта.
In the article the scientific substantiation of introduction of the method of development of power qualities by means of weight sports in the educational process of physical education of students is presented. The purpose of the paper is to reveal and substantiate the effectiveness of applying the method of development of strength qualities to students during the educational process of physical education. To assess the effectiveness of the methodology for the development of strength qualities in students, the criteria are determined which certify the measure of highquality physical education and health and sports training of student youth to life, The effectiveness of the methodology is evaluated based on specific indicators, which take into account the increase of the efficiency of the educational process in physical education in higher educational institutions and the level of readiness of students for physical culture, recreation and sports activities. It is proved that the presented method contributes to the positive assimilation of theoretical material, activates students’ interest not only in perfection in weight sport, but also in various aspects of physical culture and healthy lifestyle. Implementation of the technique of development of strength qualities in the educational process of physical education of experimental groups has led to a significant Increase in the level of mastering the system of theoretical knowledge on the history of the development of weight sports, the evolution of technology and the rules of the competition. The acquisition of theoretical knowledge stimulated students of experimental groups to analyze the technique of exercising exercises with weights and classical exercises in weight sports, helped to identify the most effective means of developing strength qualities and Increase the level of athletic skill, it is revealed that the traditional system of physical education of students does not contribute to effective mastering of theoretical knowledge in the field of physical culture and sports.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9663
ISSN: 2311-2220
Располагается в коллекциях:Статті

Файлы этого ресурса:

Файл Описание РазмерФормат
npu_2019_110_165-168.pdf249,84 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть
View Statistics

Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2024 Полесский университет