DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9983

Название: Formation of readiness of future physical culture teachers for professional activity
Другие названия: Формирование готовности будущих учителей физкультуры к профессиональной деятельности
Формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності
Авторы: Prontenko, K.
Пронтенко, К. В.
Bloshchynskyi, I.
Блощинский, И. Г.
Блощинський, І. Г.
Gryban, G.
Грибан, Г. П.
Zhukovskyi, Ye.
Жуковский, Е. И.
Жуковський, Є. І.
Yavorska, T.
Яворская, Т. Е.
Яворська, Т. Є.
Tkachenko, P.
Ткаченко, П. П.
Dzenzeluk, D.
Дзензелюк, Д. А.
Дзензелюк, Д. О.
Dovgan, N.
Довган, Н.
Bezpaliy, S.
Безпалый, С. Н.
Безпалий, С. М.
Andreychuk, V.
Андрейчук, В. Я.
Ключевые слова: student
студент
future physical culture teacher
будущий учитель физической культуры
майбутній вчитель фізичної культури
physical education
физическое воспитание
фізичне виховання
physical culture
физическая культура
фізична культура
Issue Date: 2019
Издатель: Horizon Research Publishing
Библиографическое описание: Formation of readiness of future physical culture teachers for professional activity / K. Prontenko, I. Bloshchynskyi, G. Gryban [et al.] // Universal journal of educational research. – 2019. – Vol. 7, № 9. – P. 1860–1868.
Аннотация: The article substantiates the experimental program of the formation of future physical culture teachers’ readiness for professional activity at school. The level of the students’ motivation for physical and health care activities was found out; the level of physical fitness of students was examined; the levels of activity component formation of the students were determined. The investigation was conducted in Zhytomyr Ivan Franko State University in 2016–2018. 364 students of the faculty of physical education took part in the investigation. The students were tested through the next exercises: for male students – 100-m race, pull-ups, 3000-m race; for female students – 100-m race, push-ups, 2000-m race. Research methods: conceptual and comparative analysis, structural and systematic analysis, synthesis, generalization, testing, questionnaire survey, observation, experiment, statistical analysis. At the end of the experiment, the level of physical qualities was found to be significantly better (p˂0.001) among the students of EG, in comparison to CG. It is determined that the number of the students of EG who have a high level of the activity component of the future physical culture teachers’ readiness is increased at the end of the experiment comparing to CG, that proves the efficiency of the experimental program.
В статье обоснована экспериментальная программа формирования готовности будущих учителей физической культуры к профессиональной деятельности. Выяснен уровень мотивации учащихся к занятиям физической и медицинской помощи; было изучено уровень физической подготовленности учащихся; определены уровни сформированности компонентов активности учащихся. Исследование проводилось в Житомирском государственном университете имени Ивана Франка в 2016–2018 годах. В исследовании приняли участие 364 студента факультета физического воспитания. Студенты проходили испытания следующими упражнениями: для студентов-мужчин – бег 100 м, подтягивание, бег 3000 м; для студенток – бег 100 м, отжимания, бег 2000 м. Методы исследования: концептуальный и сравнительный анализ, структурный и систематический анализ, синтез, обобщение, тестирование, опрос, наблюдение, эксперимент, статистический анализ. После окончания эксперимента уровень физических качеств оказался значительно лучшим (p˂0,001) среди студентов ЭГ по сравнению с КГ. Определено, что количество учеников ЭГ, которые имеют высокий уровень активности компонента готовности будущих учителей физической культуры, увеличивается в конце эксперимента по сравнению с КГ, что подтверждает эффективность экспериментальной программы.
У статті обґрунтовано експериментальну програму формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності. З’ясовано рівень мотивації учнів до занять фізичною та медичною допомогою; було вивчено рівень фізичної підготовленості учнів; визначено рівні сформованості компонентів активності учнів. Дослідження проводилось у Житомирському державному університеті імені Івана Франка у 2016–2018 роках. У дослідженні взяли участь 364 студенти факультету фізичного виховання. Студенти проходили випробування через наступні вправи: для студентів-чоловіків – біг 100 м, підтягування, біг 3000 м; для студенток – біг 100 м, віджимання, біг 2000 м. Методи дослідження: концептуальний та порівняльний аналіз, структурний та систематичний аналіз, синтез, узагальнення, тестування, опитування, спостереження, експеримент, статистичний аналіз. Після закінчення експерименту рівень фізичних якостей виявився значно кращим (p˂0,001) серед студентів ЕГ, порівняно з КГ. Визначено, що кількість учнів ЕГ, які мають високий рівень активності компонента готовності майбутніх учителів фізичної культури, збільшується в кінці експерименту порівняно з КГ, що підтверджує ефективність експериментальної програми.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/9983
ISSN: 2332-3205
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
hrpub_2019_7_9_1860-1868.pdf156,85 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU