DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Економіки та менеджменту >
Кафедра іноземних мов >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/10048

Название: Ефективність застосування інтернет-технологій для вивчення іноземної мови в сучасних нелінгвістичних закладах вищої освіти
Другие названия: Эффективность использования интернет-технологий для изучения иностранного языка в современных нелингвистических учреждениях высшего образования
The efficiency of Internet-based technologies for foreign language learning at contemporary non-linguistic institutions of higher education
Авторы: Бурмакіна, Н. С.
Бурмакина, Н. С.
Burmakina, N.
Ключевые слова: інтернет-технологія
интернет-технология
Internet-based technology
цифровий абориген
цифровой абориген
digital native
мовленнєва компетентність
речевая компетентность
speech competence
Issue Date: 2019
Издатель: Херсонський державний університет; Гельветика
Библиографическое описание: Бурмакіна Н. С. Ефективність застосування інтернет-технологій для вивчення іноземної мови в сучасних нелінгвістичних закладах вищої освіти / Н. С. Бурмакіна // Пед. науки / Херсонський держ. ун-т. – 2019. – Вип. LXXXVII. – С. 94–97.
Аннотация: Цифрові технології стали невід’ємною частиною життя сучасної молодої людини. В статті розглянуто ефективність застосування інтернет-технологій при формуванні іншомовної мовленнєвої компетентності студентів нелінгвістичних закладів вищої освіти, проаналізовано роль сучасного викладача. Запропоновано види роботи із застосуванням інтернет-технологій.
Цифровые технологии стали неотъемлемой частью жизни современного молодого человека. В статье исследована эффективность применения интернет-технологий при формировании иноязычной речевой компетентности студентов нелингвистических высших учебных заведений, проанализирована роль современного преподавателя. Предложены элементы работы с применением интернет-технологий.
Contemporary learners at institutions of higher education belong to the group of digital natives. This group has special characteristics because its representatives use digital technologies in all spheres of their everyday life and feel comfortable in online spaces. As a consequence, the question that comes up is whether it is possible to use Internet-based technologies for learning, in particular, for foreign language learning. Foreign language is one of the obligatory disciplines at non-linguistic institutions of higher education of Ukraine; furthermore, it is obligatory as the entrance exam for master’s degree programme. The application of Internet-based technologies requires new approaches and methods of teaching and implies a certain change in teacher’s role toward the role of facilitator and motivator. The article considers the advantages of application of Internet-based technologies for effective foreign language learning: large quantity of authentic materials, including dictionaries, encyclopedias; real communication environment; opportunity to learn the culture of a foreign country (socio-cultural effect). Internet-based technologies can attract students’ attention toward foreign language learning; motivate them especially in case of integration of language constituent and professional one. Different ways of application of Internet-based technologies for students’ professional training at non-linguistic institution of higher education have been presented in the article.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/10048
ISSN: 2413-1865
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Znp_Ped_nauki_2019_87_94-97.pdf329,24 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU