DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Zhytomyr National Agroecological University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Технологічний >
Кафедра фізичного виховання >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/7543

Название: Роль рухової активності студентів у підвищенні ефективності навчального процесу в спеціальному навчальному відділенні
Другие названия: Роль двигательной активности студентов в повышении эффективности учебного процесса в специальном учебном отделении
The role of motor activity of students in improving the efficiency of educational process in special educational department
Авторы: Опанасюк, Ф. Г.
Opanasyuk, F.
Краснов, В. П.
Krasnov, V.
Ключевые слова: рухова активність
двигательная активность
motor activity
спеціальна медична група
специальная медицинская группа
special medical group
спеціальне навчальне відділення
специальное учебное отделение
special educational department
здоров'я
здоровье
health
захворювання
заболевание
sickness
система
system
розвиток
развитие
development
Issue Date: 2017
Издатель: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова
Библиографическое описание: Опанасюк Ф. Г. Роль рухової активності студентів у підвищенні ефективності навчального процесу в спеціальному навчальному відділенні / Ф. Г. Опанасюк, В. П. Краснов // Наук. часопис. Сер. 15. Наук.-пед. пробл. фіз. культури (фізична культура і спорт) / Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. – 2017. – Вип. 3К (84). – С. 330–334.
Аннотация: В статті розкрито роль рухової активності студентів спеціального навчального відділення. Встановлено, що основною причиною великої кількості захворювань є низький рівень рухової активності студентської молоді. Намічені шляхи активізації рухової активності студентів засобами фізичного виховання. Представлено аналіз і класифікацію захворювань протягом навчання студентів у вищому навчальному закладі.
В статье раскрыто роль двигательной активности студентов специального учебного отделения. Установлено, что главной причиной большого количества заболеваний является низкий уровень двигательной активности студенческой молодежи. Намечены пути активизации двигательной активности студентов средствами физического воспитания. Представлен анализ и классификация заболеваний во время обучения студентов в высшем учебном заведении.
The article reveals the role of motor activity of students of special education department. It is established thai the main reason for the large number of diseases is the low level of motive activity of students. The purpose of the study is to examine the state of motor activity of students of special medical group and its impact on the efficiency of the educational process in physical education. It is proven that physical activity increases work efficiency, improves health, ensures comprehensive harmonious development, functioning of cardiovascular, respiratory, hormonal and other systems of the body, activates the neuromuscular system and mechanisms of transmission of reflexes from the muscles to the internal organs. The main task of motor activity in the special education department consists in elimination of residual effects after disease, elimination of functional deviations and shortcomings of physical development, enhancing physical fitness and providing the students with the necessary skills and abilities to maintain a healthy lifestyle. The system of physical education in universities of Ukraine cannot fully overcome the deficit of motor activity of students, ensure effective restoration, conservation and strengthening of health of students. The ways of activation of motor activity of students by means of physics! education are determined, it is revealed that the students of special education department tale for classes in physical education, participation in sporting and physical recreational activities, seif-exercise and morning hygienic gymnastics classes in physical education 2.84 % of the total time on average. An analysis and classification of diseases during learning of students in higher education establishment is presented.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/7543
ISSN: 2311-2220
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
npu_2017_3_330-334.pdf3,62 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2017 ZNAEU