DSpace User Registration
 

Institutional Repository of Polissia National University >
Інститути, факультети та підрозділи університету >
Факультети >
Економіки та менеджменту >
Кафедра маркетингу >
Статті >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8632

Название: Marketing as a tool for social and economic rural areas development
Другие названия: Маркетинг як інструмент соціально-економічного розвитку сільських територій
Маркетинг как инструмент социально-экономического развития сельских территорий
Авторы: Tarasovych, L.
Тарасович, Л. В.
Tamuliene, V.
Тамулін, В.
Тамулин, В.
Ключевые слова: rural areas
сільські території
сельские территории
rural economy
сільська економіка
сельская экономика
marketing
маркетинг
development of rural areas and economy
розвиток сілських територій та економіки
развитие сельских территорий и экономики
Issue Date: 2017
Издатель: Aleksandras Stulginskis university; Lithuanian institute of agrarian economic
Библиографическое описание: Tarasovych L. Marketing as a tool for social and economic rural areas development / L. Tarasovych, V. Tamuliene // Management theory and studies for rural business and infrastructure development. – 2017. – Vol. 39, № 4. – P. 524–536.
Аннотация: Seeking for the quality of life, attraction of investors, maintenance of existent residents, attraction of new residents or visitors, a great responsibility falls on public organizations in the certain territory, which have interest in the boosting of the territorial attraction and solving the issues of social and economic growth and this is specifically significant in rural areas. The problem of the scientific article – how to increase/boost local social and economic attractiveness in a rural area, following the toolsments, applied in marketing. The purpose of this article – to create a theoretical model for the social and economic rural areas development. The article provides conceptual understanding, substantiated by critical theoretical review. The main result of this article is formatted theoretical model of social and economic growth of rural areas.
З метою досягнення якості життя, залучення інвесторів, підтримки існуючого населення, залучення нових мешканців або громадськості, велика відповідальність лягає на громадські організації на певній території, які зацікавлені у підвищенні територіальної приналежності та вирішенні проблеми соціального та економічного зростання, що особливо важливо в сільській місцевості. Проблема наукової статті – як підвищити/збільшити місцеву соціальну та економічну привабливість в сільській місцевості, дотримуючись інструментів, що застосовуються в маркетингу. Мета цієї статті – створити теоретичну модель соціально-економічного розвитку сільських територій. У статті запропоновано концептуальне розуміння, обґрунтоване критичним теоретичним оглядом. Основним результатом цієї статті є розроблена теоретична модель розвитку соціального та економічного зростання сільських районів.
В целях обеспечения качества жизни, привлечения инвесторов, поддержки существующего населения, привлечения новых жителей или общественности, большая ответственность ложится на общественные организации на определенной территории, которые заинтересованы в повышении территориальной принадлежности и решении проблемы социального и экономического роста, что особенно важно в сельской местности. Проблема научной статьи – как повысить/увеличить местную социальную и экономическую привлекательность в сельской местности, следуя инструментам, которые применяют в маркетинге. Цель этой статьи – создать теоретическую модель социально-экономического развития сельских территорий. В статье предложено концептуальное понимание, обоснованное критическим теоретическим обзором. Основным результатом этой статьи является разработанная теоретическая модель развития социального и экономического роста сельских районов.
URI: http://ir.znau.edu.ua/handle/123456789/8632
ISSN: 2345-0355
Appears in Collections:Статті

Files in This Item:

File Description SizeFormat
MTSRBID_2017_39_4_524-536.pdf688,65 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

ISSN 2414-519X © 2014-2021 Polissia University